(studia kwalifikacyjne)
Studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) i nadają kwalifikacje do „nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć”1.
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć3.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) rejestruje się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK UWM), w którym umieszcza skan dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem do dyplomu. Następnie składa w sekretariacie studiów podyplomowych następujące dokumenty:
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń w systemie IRK.
5260 zł (na wniosek słuchacza jest możliwość rozłożenia na raty)
Grupa zajęć, w ramach których osiąga się szczegółowe efekty uczenia się | Zajęcia | Liczba godzin | Liczba punktów ECTS |
Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć | * | 180 | 10 |
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania kolejnego przedmiotu lub prowadzenia kolejnych zajęć | Dydaktyka przedmiotu nauczania lub zajęć | 60 | 6 |
Praktyki zawodowe | 60 |
Zgodnie z zasadami organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach absolwent uzyskuje kwalifikacje i umiejętności niezbędne do prawidłowego wykonywania zawodu nauczyciela na stanowisku pedagoga szkolnego (kod zawodu: 235912) w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz w innych placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych, a w szczególności do:
Absolwent studiów podyplomowych PEDAGOGIKA SZKOLNA (STUDIA KWALIFIKACYJNE) wyróżnia się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami społecznymi z zakresu: psychologii, pedagogiki, diagnozy pedagogicznej, wsparcia i terapii rodzin, pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uzależnień i patologii społecznych oraz dydaktyki kształcenia (metodyki) niezbędnych do pełnienia zadań pedagoga szkolnego, w tym realizowania zajęć z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne i rewalidacyjnych.
Studia realizowane są w trybie hybrydowym na zjazdach w soboty i niedziele:
1 Standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
3 Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. 2021 r. poz. 890) „przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć” rozumiane jest jako kwalifikacje do nauczania (przygotowanie merytoryczne oraz pedagogiczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć).