To kierunek interdyscyplinarny, który powstał dzięki współpracy Wydziału Humanistycznego z Wydziałem Nauk Ekonomicznych. Łączy studia lingwistyczne i ekonomiczne. Kierunek zapewnia wysokie kompetencje językowe (angielski-niemiecki lub angielski-rosyjski) i doskonałą znajomość zagadnień z zakresu praktyki gospodarczej i współpracy międzynarodowej. Absolwentki i absolwenci to osoby biegle władające dwoma językami obcymi oraz mające wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i prowadzeniu handlu międzynarodowego z uwzględnieniem aspektów międzykulturowych.
Lingwistyka w biznesie na UWM – i co dalej?
Po ukończeniu lingwistyki w biznesie możesz pracować w:
- przedsiębiorstwach prowadzących handel międzynarodowy z uwzględnieniem aspektów międzykulturowych,
- firmach prowadzących działalność na globalnym rynku produktów i usług,
- instytucjach samorządowych,
- administracji,
- biurach podróży,
- instytucjach kultury.
Zasady kwalifikacji
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Geografia
- Historia
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Język polski
- Matematyka
- Wiedza o społeczeństwie
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Historia albo wiedza o społeczeństwie
- Geografia albo matematyka
- Język polski albo język obcy nowożytny
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Geografia
- Historia
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Język polski
- Matematyka
- Wiedza o społeczeństwie
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Punktacji przedmiotowej ze świadectwa dojrzałości w skali nieporównywalnej do zamieszczonych w zasadach matury zagranicznej, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie świadectw dojrzałości, lecz: w ramach rekrutacji jednoczęściowej obejmującej konkurs świadectw dojrzałości – zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografia i (historia albo wiedza o społeczeństwie).