PORTAL REKRUTACYJNY
Wydział Nauk Społecznych

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

Studia kwalifikacyjne
Forma studiów podyplomowych: niestacjonarne
Czas trwania: 3 semestry
Wysokość czesnego: bezpłatne (finansowane z MEN)
Liczba godzin dydaktycznych: 1065 (w tym 240 godzin praktyk)
ECTS: 90
image
image

Organizacja toku studiów podyplomowych

Studia podyplomowe realizowane są w formie studiów niestacjonarnych. Trwają cztery semestry, a zajęcia w kolejnych semestrach realizowane są przy wykorzystaniu platformy zdalnego nauczania oraz stacjonarnie w budynkach UWM w systemie weekendowych zjazdów:

  • semestr I: piątki, soboty i niedziele,
  • semestr II: soboty i niedziele oraz zjazd tygodniowy (przełom czerwca i lipca),
  • semestr III: piątki, soboty i niedziele (trzy zjazdy), pozostałe zjazdy soboty i niedziele,
  • semestr IV: soboty i niedziele.

Warunki ukończenia studiów podyplomowych i wydania świadectwa

Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie przez Słuchacza/Słuchaczkę w określonym terminie wszystkich zaliczeń i egzaminów przewidzianych programem studiów.

Dodatkowe informacje

Słuchacze studiów podyplomowych zdobędą kwalifikację do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Absolwenci będą mogli znaleźć zatrudnienie w podmiotach prowadzących WWR oraz instytucjach koordynujących WWR na poziomie powiatu.

Osoba mająca kwalifikacje do pracy w zakresie nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny, zgodnie z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych oraz kompetencjami w ramach ukończonych studiów podyplomowych, może podjąć zatrudnienie na stanowisku specjalisty wczesnego wspomagania rozwoju i wsparcia rodziny w:

  • Centrach Dziecka i Rodziny (placówki systemu oświaty, które zgodnie z projektowanymi zmianami będą koordynować wsparcie w ramach nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w zakresie wsparcia terapeutycznego i środowiskowego i zastąpią w tej roli wiodące ośrodki koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńcze),
  • zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (obecne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze),
  • ośrodkach wczesnej interwencji,
  • Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą[1],
  • w jednostkach pomocy społecznej.

[1] Planowane do utworzenia przy specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.

Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej

Kierownik

dr hab. Beata Antoszewska, prof. UWM

Sekretarz

mgr Magdalena Jaworowska-Walczak
Wydział Nauk Społecznych ul. Dybowskiego 13, 10-723 Olsztyn, pokój B1.33
image
image
image

Zapisz się na studia!