Studia podyplomowe „Pedagog specjalny w edukacji włączającej” (studia kwalifikacyjne) przygotowują do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych.
Efekty uczenia się na studiach podyplomowych umożliwiają profesjonalne przygotowanie do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w edukacji włączającej. Absolwent studiów podyplomowych kwalifikacyjnych prezentuje postawę otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Posiada wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w szczególności: dokonywania oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi i metod diagnostycznych; konstruowania, realizowania i ewaluowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; skutecznego nauczania grup zróżnicowanych z wykorzystaniem współczesnej metodyki uniwersalnego projektowania nauczania oraz technologii informacyjnej; kształtowania właściwych relacji w grupach rówieśniczych oraz wspomagania rozwoju kompetencji społecznych.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest ukończenie przez kandydata studiów wyższych:
Zasady naboru:
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK). Kandydat:
Dokumenty rekrutacyjne:
Finansowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauk
Studia prowadzone są w formie niestacjonarnej, w ramach zjazdów sobotnio-niedzielnych w trybie hybrydowym, tj. zajęcia w uczelni, zajęcia zdalne (on-line), na każdym zjeździe realizowanych jest ok. 20 godzin dydaktycznych. Częstotliwość zjazdów: co tydzień.
Uzyskanie w określonym terminie zaliczeń wszystkich przedmiotów objętych planem studiów.
Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki