Nowoczesne przewidywanie przyszłości – tak w wielkim skrócie można opisać kierunek, na którym dzięki odpowiednim narzędziom, nauczysz się analizować i diagnozować zjawiska społeczne, gospodarcze, kulturowe, technologiczne czy środowiskowe oraz tłumaczyć je na prosty język. To kierunek oparty na trzech filarach: filozofii, ekonomii i socjologii, które w połączeniu i przy odpowiednim wykorzystaniu, pozwalają interpretować oraz przewidywać wszelkie zmiany. Koncepcja kierunku wpisuje się w ideę innowacji społecznych, stanowiących jedno z najważniejszych wyzwań rozwoju Unii Europejskiej w najbliższych latach.
Analiza i kreowanie trendów na UWM – i co dalej?
Po ukończeniu analizy i kreowania trendów możesz pracować w:
- ośrodkach naukowych, które prowadzą prace badawczo-rozwojowe,
- innowacyjnych przedsiębiorstwach, administracji publicznej, działach marketingu, bankowości,
- organizacjach pozarządowych, non-profit i think tankach,
- instytucjach kultury, oświaty, samorządowych.
Zasady kwalifikacji
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Geografia
- Historia
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Język polski
- Matematyka
- Wiedza o społeczeństwie
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Historia albo wiedza o społeczeństwie
- Geografia albo matematyka
- Język polski albo język obcy nowożytny
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Geografia
- Historia
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Język polski
- Matematyka
- Wiedza o społeczeństwie
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Punktacji przedmiotowej ze świadectwa dojrzałości w skali nieporównywalnej do zamieszczonych w zasadach matury zagranicznej, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie świadectw dojrzałości, lecz: w ramach rekrutacji jednoczęściowej obejmującej konkurs świadectw dojrzałości – zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: geografia i (historia albo wiedza o społeczeństwie).