Muzyka gra w Twojej duszy? Idź z jej rytmem i zostań wykwalifikowanym animatorem kultury oraz specjalistą szeroko rozumianej edukacji muzycznej. Zdobądź wiedzę między innymi z zakresu dyrygowania, zespołów muzycznych, fortepianu, emisji głosu, kształcenia słuchu czy harmonii. Naucz się pracy z mikrofonem i biegłego poruszania się w studiu muzycznym. Przed Tobą również kształcenie umiejętności z zakresu ruch scenicznego, edytorów nutowych i propedeutyki aranżacji komputerowej.
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej na UWM – i co dalej?
Po ukończeniu edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej możesz pracować w:
- instytucjach prowadzących działalność w zakresie upowszechniania kultury muzycznej,
- placówkach oświatowych: przedszkolach (rytmika, zajęcia umuzykalniające), szkołach podstawowych, ponadpodstawowych (nauczyciel przedmiotów muzyka, wiedza o kulturze) oraz innych placówkach publicznych i niepublicznych,
- innych instytucjach prowadzących działalność w zakresie edukacji muzycznej.
Zasady kwalifikacji
Postępowanie kwalifikacyjne obejmuje dwa etapy – ocenę predyspozycji muzycznych – sprawdzenie umiejętności gry na fortepianie lub innym dowolnie wybranym instrumencie, sprawdzenie predyspozycji głosowych oraz oraz konkurs świadectw.
Etap pierwszy – ocena predyspozycji
Sprawdzian umiejętności gry na fortepianie lub innym dowolnie wybranym instrumencie obejmuje:
- wykonanie na wybranym instrumencie z pamięci 2 utworów zróżnicowanych stylistycznie,
- czytanie nut a vista (na fortepianie).
Sprawdzian predyspozycji słuchowych i głosowych obejmuje: wykonanie z pamięci 2-3 zwrotek pieśni (piosenki) a cappella, w języku polskim, powtarzanie głosem i określanie przez kandydata/tkę rozmiaru interwałów (do oktawy i ponad oktawę), powtarzanie głosem składników i określanie przez kandydata/tkę trybu trójdźwięków (ew. czterodźwięków), powtarzanie głosem krótkich, a następnie dłuższych tematów melodyczno-rytmicznych, analizowanie słuchowe przebiegów melodyczno-rytmicznych (określanie wprowadzanych w powtórzeniach przebiegów zmian) lub określonych przebiegów harmonicznych, realizację (wyklaskiwanie) zadanych przebiegów rytmicznych.
Do konkursu (rankingu) średniej ocen przystępują wyłącznie kandydaci, którzy z obu egzaminów praktycznych uzyskali oceny co najmniej dostateczne.
Do sprawdzianu predyspozycji słuchowych i głosowych przystępują kandydaci, którzy uzyskali co najmniej ocenę dostateczną ze sprawdzianu umiejętności gry na instrumencie.
Etap II – konkurs świadectw
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Biologia
- Historia
- Historia sztuki
- Język polski
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Matematyka
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Etap II – konkurs świadectw
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Historia albo biologia albo matematyka
- Język polski
- Język obcy nowożytny
Etap II – konkurs świadectw
Przedmioty objęte postępowaniem kwalifikacyjnym:
- Biologia
- Historia
- Historia sztuki
- Język polski
- Język obcy nowożytny (jeden język, do wyboru przez kandydata)
- Matematyka
Należy dokonać wyboru trzech przedmiotów z przedstawionych powyżej.
Punktacji przedmiotowej ze świadectwa dojrzałości w skali nieporównywalnej do zamieszczonych w zasadach matury zagranicznej, nie przelicza się. Oznacza to, że kandydat nie może być bezpośrednio kwalifikowany w konkursie świadectw dojrzałości, lecz: w ramach rekrutacji dwuczęściowej obejmującej konkurs świadectw dojrzałości – zobowiązany jest przystąpić do egzaminu wstępnego ustnego z dwóch przedmiotów: historia i język polski oraz do oceny predyspozycji kandydata.