Naucz się tworzyć treści, zarządzać nimi i dystrybuować je w różnych kontekstach cyfrowych. Z nami opanujesz warsztat projektowania stron internetowych, poznasz sposoby wykorzystania AI do tworzenia treści cyfrowych, podstawy projektowania graficznego oraz edycji audio i wideo. Praca z mikrofonem i przed kamerą nie będzie stanowiła problemu.
Kładziemy nacisk na rozwój praktycznych umiejętności oraz kreatywność, zachęcając studentów do eksperymentowania z nowoczesnymi formami komunikacji cyfrowej. Uczestnictwo w projektach i praktykach zawodowych pozwala na rozwijanie portfolio, które ułatwia start w branży. Kierunek multimedia i kreacja cyfrowa jest doskonałym wyborem dla osób kreatywnych, otwartych na nowe technologie i gotowych do działania w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów cyfrowych.
Stwórz z nami swoją własną ścieżkę rozwoju w erze cyfrowej!
Multimedia i kreacja cyfrowa UWM – i co dalej?
Po kierunku multimedia i kreacja cyfrowa możesz pracować jako:
- dziennikarz;
- podcaster lub wideokaster;
- specjalista ds. mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego;
- producent treści cyfrowych;
- ekspert w zakresie zarządzania komunikacją w multimediach.
Program studiów obejmuje łącznie 1467 godziny zajęć. Znajdują się w nim na przykład takie przedmioty kierunkowe jak: storytelling, netykieta, wystąpienia publiczne i prezentacja projektów, wprowadzenie do technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, warsztat tworzenia treści wideo, analiza danych medialnych, warsztat operatora kamery, fact-checking, media audiowizualne, organizacja produkcji projektów audiowizualnych, media audialne, produkcja podcastów, zarządzanie treściami cyfrowymi, wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści, archiwa cyfrowe, content marketing, kreatywne pisanie i copywriting, budowanie marki osobistej online, scenariusz w filmie, produkcjach wideo i reklamie, warsztat tworzenia treści audio, montaż wideo, kampanie informacyjne w social mediach, reportaż multimedialny, prawo mediów, socjologia mediów, warsztat adaptacji i kreacji trendów, pracownia projektowania graficznego, pracownia fotograficzna, tworzenie stron internetowych oraz realizacja wydarzeń multimedialnych.
Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. Studenci odbywają ją w instytucjach medialnych, administracji publicznej, organizacjach kulturalnych, NGO oraz firmach wykorzystujących technologie medialne. W trakcie praktyki studenci mają możliwość rozwijać umiejętności związane z tworzeniem i zarządzaniem treściami multimedialnymi, organizacją wydarzeń, analizą komunikacji cyfrowej oraz prowadzeniem mediów społecznościowych.
Kadra akademicka posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie dziennikarstwa, tworzenia atrakcyjnych treści, w tym produkcji audio i wideo, czy funkcjonowania w środowisku sieciowym. Część zajęć na kierunku będzie też prowadzona przez specjalistów z firm zajmujących się multimediami. Na Wydziale Humanistycznym znajduje się profesjonalne studio telewizyjne i radiowe oraz pracownia postprodukcyjna z programami do montażu dźwięku i obrazu, które umożliwiają praktyczne kształcenie studentów w zakresie multimediów.