Budowa i utrzymanie pozytywnego wizerunku to prawdziwe wyzwanie. Dziś nie wystarczy zaskakująca kampania czy starannie przygotowana reklama, żeby cieszyć się uznaniem i rozpoznawalnością. Kluczem do sukcesu są wielopłaszczyznowe działania w zakresie komunikacji wizerunkowej i public relations dopasowane do specyfiki i profilu firmy.
Zostań wysokokwalifikowanym specjalistą w zakresie komunikacji wizerunkowej, zwłaszcza takich jej działów jak promocja, branding, reklama, public relations, content marketing, corporate design.
W trakcie kształcenia zdobędziesz umiejętności zastosowania technik skutecznego komunikowania, metod nawiązywania relacji społecznych, prezentacji, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Kładziemy nacisk na rozwój umiejętności tworzenia tekstów informacyjnych i promocyjnych, projektowania i realizacji systemów identyfikacji wizualnej, tworzenia spójnej kultury korporacyjnej, stosowania narzędzi ewaluacji efektywność PR i wdrażania strategii CSR, a także ekonomicznego i finansowego planowania marketingu.
Zostań ekspertem w świecie mediów, marketingu i wizerunku! Postaw na rozwój i gwarancję zatrudnienia!
Komunikacja wizerunkowa i public relations na UWM – i co dalej?
Po ukończeniu kierunku komunikacja wizerunkowa i public relations możesz pracować jako:
- specjalista ds. public relations;
- pracownik działu PR i kreowania wizerunku;
- rzecznik prasowy;
- konsultant ds. zintegrowanej komunikacji marketingowej;
- konsultant ds. komunikacji i wizerunku marki;
- specjalista ds. promocji;
- specjalista ds. content marketingu i social media;
- specjalista ds. treści wideo, youtuber, vloger, podcaster, influencer;
- copywriter;
- doradca ds. wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, ludzi show-bussinesu);
- trener w zakresie PR, kreowania wizerunku i skutecznej komunikacji;
- doradca w zakresie prezentacji osobistej i negocjacji;
- organizator wydarzeń specjalnych;
- doradca w zakresie tworzenia i realizowania strategii sponsoringowej i lobbingowej;
- broker informacji, analityk big data, data scientist.
Program studiów obejmuje łącznie 1485 godzin zajęć. Znajdują się w nim takie przedmioty podstawowe i kierunkowe jak: podstawy komunikacji wizerunkowej, narzędzia komunikacji wizerunkowej, internetowa produkcja video, retoryka reklamy, strona internetowa jako narzędzie komunikacji marketingowej, baza danych i aplikacje mobilne w internecie, zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych, public relations, strategie komunikacyjne w biznesie, komunikacja w organizacji i kultura korporacyjna, corporate idenity, content marketing i storytelling, reklama wizerunkowa, marketing i planowanie marketingowe, media relations, warsztat monitoringu i analizy zawartości mediów, e-komunikacja i social media, warsztat copywritera, savoir vivre w biznesie, blogosfera i influencer marketing, sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, zarządzanie relacjami z klientami, branding, reklama natywna i product placement, podcasting jako narządzie kreowania wizerunku, promocja internetowa i mobilna, produkcja treści audio, zarządzanie mediami w komunikacji wizerunkowej oraz techniki multimedialne w public relations.
Praktyka zawodowa stanowi integralną część procesu kształcenia i obejmuje 160 godzin. W trakcie praktyk studenci wykorzystują wiedzę teoretyczną zdobytą w toku zajęć dydaktycznych. Przede wszystkim jednak rozwijają umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne. Praktyka realizowana jest głównie w przedsiębiorstwach, firmach, organizacjach i instytucjach, świadomie zarządzających procesem relacji z otoczeniem, wyspecjalizowanych firmach doradczych, zajmujących się nawiązywaniem, zarządzaniem i optymalizowaniem relacji wewnętrznych i zewnętrznych; agencjach marketingowych, reklamowych i public relations, w tym korporacjach brandingowych; firmach, specjalizujących się w zakresie e-marketingu; instytucjach zajmujących się monitoringiem elektronicznym, badaniem rynku oraz badaniem opinii publicznej; mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Gwarantem jakości kształcenia jest doświadczona kadra akademicka Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, uzupełniona przez pracowników Wydziału Nauk Ekonomicznych.